ENLIGT FÖRSÄKRINGSKASSANS PERSONAL HAR DE 30 DAGAR PÅ SIG ATT HANDLÄGGA ETT ÄRENDE OCH MEDDELA BESLUT, MEN ÄR DET SÅ?
Jag ändrade boendekostnad i februari i år, än så länge har inget beslut kommit. Naturligtvis har jag ringt flera gånger och det brukar vara ENDAST 40 till 50 minuters väntetid (undrar varför så många ringer dit..), sedan blir JAG utfrågad om jag är nykter (VAD I HELVETE) vilket självklart leder till en motfråga som: "
1.Det har du inte med att göra,
2. Sluta förhala besked genom att ställa kränkande frågor,
3. Är du prao-elev på försäkringskassan?
4. Gör ditt jävla jobb, det är ditt jobb att bemöta mig och andra med respekt och samtidigt vara trevlig.
5. Jag kräks på dig. Min respons varierar beroende på vad jag får höra från dessa stackars stollar som uppenbarligen verkar tro att det är deras egna pengar de håller så hårt i...
Prova att leva på 1500kr/månad i 8 månader. Sen kan ni som är anställda av mig och många med mig, med andra ord, alla skattebetalare.
Värt att veta är att sjukpension (sjukersättning) räknas som "Inkomst av tjänst". Frågan blir då: Vad är det för tjänst jag utför för att få min "lön".
Det bästa svaret jag fått hittils är: "Vi har egentligen 30 dagar på oss att komma med beslut men vi har så mycket att göra nu". Hur svårt kan det vara att ändra ett belopp till ett annat? Det är nämligen endast det som behöver göras.
Jag kommer ihåg när jag ofrivilligt blev tilldelad titeln sjukpensionär. Då ringde en kvinna mig, från försäkringskassan, och undrade varför jag ej sökt om bostadstillägg. Mycket trevlig var hon. Jag svarade att jag inte kände till det.
Hon ordnade ett retroaktivt bostadstillägg som betalades redan 2 dagar efter det samtalet, än bättre: hon ringde upp mig efter ytterligare någon dag och frågade om jag fått pengarna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar